Zoek iemand die…..

Middenbouw, Spellingsles middenbouw Voeg een reactie toe

Welke leerkracht wil nou niet dat zijn kinderen met lezier leren! Met deze werkvorm kan dat. Deze werkvorm komt uit het cooperatief leren en is in dit geval toegespitst op de spellingsles. De kaarten betrekking op verschillende spellingscategorieen nml, v/f, ei/ij, open en gesloten lettergroepen, d/t enz

Voorbereidingen:
– De leerkracht print de kaarten uit en snijdt de kaarten in de lengte door midden.

Werkwijze:
1. Alle kinderen ontvangen een kaart en hebben een potlood bij de hand.

2. Alle kinderen kijken in de klas rond op zoek naar iemand die vrij is.

3. Als je vrij bent laat je dat zien door je hand omhoog te steken.

4. Als je iemand hebt gezien die zijn hand omhoog heeft loop je ernaartoe en geef je elkaar een hand.

5. Je vraagt die persoon of hij voor jou een woord heeft met de lettercombinatie die op jouw kaart staat bijv een woord met    . abbe.  Als die andere leerling bijvoorbeeld het woord krabben noemt schrijft hij/ zij dit woord op jouw kaart waarna jij controleert of hij/zij het juist heeft geschreven. Nit goed geschreven? opnieuw schrijven. Wel goed? draai je de rollen om.

6. Als ieder een keer geweest is schud je elkaar weer de hand en bedank je elkaar.

7. Je bent nu klaar en laat zien dat je weer vrij bent door je hand op te steken.

8. Enzovoort.

Klik hier voor de kaarten met de gesloten lettergrepen.

Klik hier voor de kaarten met de overige spellingscategorieen zoals; ng/nk, gt/cht, ij/ei, v/f, zw/s, sch/schr, aai/ooi, ou/au.

Laat een reactie achter

Original design by N.Design Studio modified by Edwin
Entries RSS Comments RSS Beheer